Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Munspel

2011-12-13 22:23:26 i Musik!

Ikväll har jag plockat runt bland grejerna här hemma i huset och vet ni vad jag hittade? Ett munspel! Farfars gamla! Jag har ett svagt minne att jag som 10-åring sitter på kökssoffan och att farfar spelar en trudelutt men jag visste inte om det var ett sant minne eller en efterkonstruktion. Sant var det och nu vet jag var min kärlek till munspel kommer ifrån (bortsett från inspirationen av Snusmumrikens vemodiga melodier över dalen då) och nu har jag tre munspel i min samling.


Konsert, Ljusgården november 2010.

Kommentarer

Jag gillar ditt ansiktstuttryck när du spelar munspel. Det är liksom harmoniskt och koncentrerat på samma gång.

Skriv en kommentar