Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Smygtitt i mitt bibliotek/musikrum i huset.

2011-08-18 21:30:21 i Huset


Här är min skrivplats.



Här ska man sitta och diskutera böcker, kanske den bästa aktiviteten man kan göra en regnig höstdag (tolka det som en inbjudan, jag har böcker till alla!). Kista från slutet av 1700-talet, mjölkkanna fyndad i lagårn, stol från huset och egentillverkad bokhylla av murstenar och gamla plankor från pappas gamla farbror.


Gammelfarmors keramikuggla var dumpad i lagårn så jag tog in den. Tapeterna har jag valt att behålla. Gillar färgen och tycker att de ger rummet en skön stämning.


Stringhyllan ska hjälpa mig att hålla ordning på lite nödvändiga skrivgrejer.


Och såklart: man kan inte kalla ett bibliotek för bibliotek om man inte har minst en bok av Tove Jansson.

Kommentarer

Vad fint! Någon gång ska jag komma och hälsa på dig! Sådeså ;)
Ida
Åh vad fint du har det. Skulle gärna komma och hälsa på, men vet inte om jag vågra mig iväg ensam med pojkarna (och vill inte lämna Erik ensam med alla en hel helg heller ännu). Hm, får fundera lite. Kram och trevlig hegl!
P:et
Alltså, det ser faktiskt helt underbart ut!

Jag kan verkligen känna anderum och stimulering ända hit!



Snart ska vi kraxa och haxa bröllopsyra!
Camilla Molin
Gud vilket härligt rum! Du kommer få de så fint i huset! Mer bilder:) Älskar den gamla stilen jag också!:) Kram

Skriv en kommentar