Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mysmiddag, gunga och röda vinbär på tråd.

2011-08-04 11:58:41 i Allmänt


I tisdagskväll åt jag och Sabina en massa gott: färska räkor, smörstekta kantareller, goda ostar, fikonmarmelad, sockerärtor, limeaioli, marinerade kronärtskockshjärtan, körsbär, bröd, kallrökt lax och vin!



Igår sa jag hejdå-inför-flytten till barnen. Det var lite jobbigt. Olivia kokade sopppa iklädd blommig kjol och Iron Maiden-tshirt. Tänk om man kunde komma undan i den klädkombinationen!


Molly var allvarlig och sa att hon kommer att sakna mig och gav mig ett strå fullt med röda vinbär.


Olivia sa att de kommer och hälsar på mig ifall jag bjuder på jordgubbar och ostkrokar. Det kan vi ordna!

Skriv en kommentar