Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Augustifoto.

2011-08-16 19:48:51 i Allmänt



Knäppte några bilder på lillebror när vi var i Dalarna.

Mer bilder från min semestervecka i stugan kommer snart. Det är så kul att ha börjat jobba, det känns så riktigt på något vis. Idag hade vi möte med musikskolan och jag ska förutom klassundervisning i musik, kör, en klass i svenska, mentorskap i en sjua också ha en pianoelev och sex sångelever. Igår fick jag ett häfte av min gamla svensklärare. På framsidan stod det "I mitt huvud under fyra veckor, Carolina Lidström 9D, Lyrikmoment VT-03". Ojoj. Redan då en liten amatörpoet, hahaha! Hon sa att hon sparat mitt häfte för att hon tyckte att det var bra - det kändes fint att höra.

Kommentarer

Ida
Vad kul att jobbstarten har gått bra. Jag njuter för fullt av att vara hemma med pojkarna, men måste erkänna att jag är lite sugen på att jobba. Då vet man att man valt rätt yrke :)



Får väl göra lite planeringar för skojs skull här hemma, eller börja undervisa grabbarna i spanska :)



Stor kram!

Skriv en kommentar