Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Anna har skrivit en avskedstext till mig.

2011-08-06 17:25:00 i Allmänt


Hur glad blir man inte av att få sådana här ord skrivna till sig.

Ni ska veta hur sentimental jag är och även om jag kanske inte erkänner det sådär supermycket känns det faktiskt rätt vemodigt att lämna Umeå efter fem år. Dock har min hemlängtan, jobblängtan och huslängtan övervägt studentstadssentimentaliteten ett bra tag och därför är det dags att röra på sig.

Tack Anna, för den geniala texten. Du är otrolig. Och du vet att du står som specialinbjuden gäst hos mig i huset. När helst du vill!





Skriv en kommentar