Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Arvid.

2011-04-12 20:38:46 i Allmänt


Här är Jessica och Mattias son Arvid. Precis två veckor och bedårande söt.


Jag skulle kunna sitta kvar där nu om det inte vore för att jag måste plugga inför tentan i musikhistoria. Tänk Arvid. Nu ligger du där i din lilla plysch-dräkt och sockar som faller av. Hoppar från famn till famn och vaggas och pysslas om. Intet ont anande att det bara en liten bit från ditt hem finns ett universitet där studenter sliter sitt hår över tentor och önskar sig tillbaka till tiden man låg i folks knän. Inte behövde man prestera. Alla gillade en ändå. Man var ju så söt. Arvid, när du växer upp ska vi ta oss ett snack om detta.


Handen. Mjukheten. Litenheten. Mysigheten.


Kommentarer

A E L
Jag tittade på det hemska programmet med Kroner,den goe o käcke Göteborgaren i lördags. Är det en trend med namn som Arvid och Moses,namn som legat i träda i flera år,jä bärrä önnärr.
Anders: Haha, ja det! "Vem kan slå en femteklassare?" eller nått sånt? Jo, jag tror Arvid och andra äldre namn stigit i popularitet de senaste åren!



Anna: Nej, jag fotade inte tårna denna gång! Han hade sockar på sig och jag hade inte mage att ta av han dem, haha! :) Men nästa gång ska jag fota dem och då ska jag göra ett inlägg bara för dig! :)

Skriv en kommentar