Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Musiklistan

2010-09-27 17:16:19 i Musik!

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?

Min senaste spotifylista som jag gjorde. Den heter Indiepop/rock/otaliga indiesubgenrer.

NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Are you there med Anathema.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
All techno och house.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Omöjligt att säga. Okej några: Abalone Dots, Kings of convinience, Bob Dylan, Anna Ternheim.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Loney, Dear

BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Josefine Cronholm och Joni Mitchell.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Omöjligt.

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Indierock/pop, modern jazz, folk/visa, postrock och blues/jazz/jam, viss reggae, northern soul, singing songwriting.. men ja. Det är omöjligt att välja en.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Maia Hirasawa, Kate Nash, Florence Valentin, The Hives, The Strokes, The Cure.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Alcest, Expolisions in the sky, Sofia Karlsson, Eitre, Jan Johansson.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
David Sandström (av en märklig anledning).

VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?

Pappa är den största jazznörd jag vet näst efter Kristoffer i min klass. Mamma lyssnar på de skivor jag ger henne. Hon har alltså en mycket angenäm musiksmak!

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Jamie Cullum. Bästa matlagningsmusiken.

SENASTE KONSERTEN?
Anna Hamilton och Deportees.

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Ja! Det har jag. Det är inte varje dag man spelar fyrhändigt-pianospel.

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Jag gillar det. Är dock inte så inlyssnad som jag kanske vill vara. Men det kommer en tid för klassiskt också.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Ja, mest franska (Yves Montand, Jane Birkin, Alcest) och isländska (Sigur Ros).

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
En flygel. Bra på många olika vis.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)? 
Juno, 500 Days of Summer, Amelie från Montmartre.

SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.



Skriv en kommentar