Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

På tal om det.

2010-09-06 16:56:20 i Texter/dikter

En text jag skrev i somras. 



Och visst är gatstenarna fina
om det inte vore för att vissa steg
bara påminer om gamla

som ett liv på repeat

helt bortkollrat och suddigt
och vissa detaljer har jag ställt längst in

på tal om det
hur har du det nu för tiden

vi borde se om något
ligger kvar där vi lämnade det

Och jag har väl också tänkt
att regnet är lite för hårt
mot rutorna

Men det som stör mig
är inte
det jag redan vet
utan det som
håller undan
min vetskap

Och jag blir så förbannad
varje gång jag tappar bort orden
i tankar jag håller mig ifrån

De blir liksom svåra att hitta
för vet du
det är så resultatet blir
om något passerar för fort

Jag blir så less på alla imorgon
vill att det ska vara mitt uppe i
men av precis motsatta anledningen
är jag mitt uppe i

en skingrad konstellation.



Kommentarer

A E L
Och dom som e först med det senaste

och dom som sliter sönder

det som ännu inte kommit........

.........var

sak

har

sin

tid

Skriv en kommentar