Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Carro&Molly-dag!

2010-09-28 20:08:20 i Allmänt


Jag och Molly hade pratat om att ha en Carro&Molly-dag någon dag. Idag slutade jag tidigt så det passade bra. Hon fick bestämma helt vad vi skulle göra så vi åkte till badhuset!


Vi badade och badade i två timmar tills vi såg ut som två russin.



Jag fick verkligen dra Molly ur bassängen, men här ser man hur trött hon är. Vi åt glass och drack "päjonsaft".

En liten ankedot från dagen:

Vi står i duschen, Molly tittar på mig med förundrad blick:

Cajjo, vajföj äj dina bjöst så viiita?

Jag försökte förklara för henne att jag solat med bikini och att solen inte kommit åt där jag haft bikini. Och då sa hon bara: Jag är i alla fall brunare än dig!

Så det så, liksom.

En annan grej:

Vi väljer skåp i omklädningsrummet och så frågar jag vilka siffror det är i vårat skåpnummer.
Molly svarar: 3... 9..hm..6? Ja, svarar jag, det var rätt! Och då säger hon: Varför frågar du alltid frökenfrågor?

Arbetsskadad? Redan?!


Kommentarer

Ida
Vilken mysig dag ni haft. Barn förgyller verkligen livet. Kram!
Ja! Barn är verkligen något att längta efter!
Sabina
Hahahaha så jävla klockrent!! Min dotter är en mycket vis ung dam :-)

Puss
Det är hon verkligen! Du kommer att få gå många hårda argumentationsronder i framtiden ;)

Skriv en kommentar