Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

24-26/8 - 2010

2010-09-09 16:55:45 i Texter/dikter

I Rossberga regnar det jämt.
Nu har regnet kommit till Fullsta
och det är ofta någon detalj
som ändrats mellan gångerna.

Någon

har målat om.

Någon

har klippt sin häck till
millimeterperfektion.

Någon

har inte orkat köra
de 15 milen från Stockholm.

Någon

väntar på något
som har gått förbi.

Jag frågar frågor
jag själv inte vet
hur jag skulle formulera
ett svar till.
Kanske är jag krävande.
Kan inte ge något tillbaka.

Regn över Uppsala-slätten idag.
Thåström undrar om
det är is på fotbollsplanen i år
och även fast jag hörde
att det snöat i Kiruna inatt
tror jag inte att augusti
har byggt upp beredskap ännu.

Någon

rör fortfarande om i gamla ord.

Någon

saknar något som inte var helt.

Någon

bryr sig om fel saker.

Någon

vill inte längre orka.

Jag kan inte ens dricka
apelsin/kaktus-te längre
och det kanske är den största
förlusten.

Materiella.

Jag försöker få ihop ord.
Ibland går det bra,
men för det mesta
stannar formuleringen
i ögonblick
jag till hälften tänkt undan.

Hjälp mig

att tänka fram.

Kommentarer

A E L
Mycket bra! En av dina bästa!
Carolina
Tack snälla du! Blev jätteglad!
A E L
Vi kan läsa den på julafton...........

Skriv en kommentar