Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Under a silent sea.

2010-10-23 13:55:37 i Texter/dikter

Jag har inte öppnat min kalender på tre veckor.
Min kalender som förut var ett måste
är nu en bok med tomma veckor.

Jag orkar inte planera
för jag har ändå inte tid
för annat än plugg
och för

mycket
mycket
mycket
mycket

många
många
många
många

funderingar

Försöker tackla varje minut med mod.
Varje timme med hopp.
Varje dag med ett skratt från hjärtat.

Men det är svårt.
Så förbannat överjävla svårt.

Det gör så ont när allt förändras även fast man själv är den som förändrat.

Jag

vill

ha

något

någon

Öppnar min kalender
skriver
hoppas hoppas hoppas hoppas
över varje dag

och invänta

Det gör så ont när livet
går isär.






Kommentarer

annkristin
Hej Carolina!

"Hör att du verkar vara i en tuff period.

Skickar en styrkekram och hoppas att det lättar för dig.

Kram Annkristin
Tack fina du! Det värmer ska du veta! Tror jag ska komma förbi jobbet nån dag och hälsa på. Jag saknar er! Kram!
e
vi äter lunch i veckan och pratar om livet eller om allt annat utom livet! Kram
A E L
Det är en tuff match i bland..........

Skriv en kommentar