Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gnistersnö.

2010-11-24 12:23:13 i Allmänt

Idag är det gnistersnö. Den finaste av alla snötyper. Den snö som virvlar omkring som små kristaller.. Jag yrar. Jag har så mycket jag vill skriva om, men jag har fått fler spärrar nu. Fler hinder runt uttrycket.

Tills vidare lyssnar jag på en av mina bästa låtar: Ulf Lundell – Lång Väg Hem (Live '93)









Ibland brukar jag önska att jag kunde kika på mitt liv om 5-10 år och se hur det ser ut. Kanske få hjälp att lista ut vilka beslut man borde ta nu. Det är inte friskt att vid 23 år ha sådan framtidspanik som jag har. Jag vet om det.


Skriv en kommentar