Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En ny epok

2010-11-02 21:56:10 i Allmänt

Skriver just nu det första inlägget på min sprillans nya dator. Jag köpte en HP G62 med en i3-processor, 4 gb-ramminne, 500 gb hårddisk och ett HD 5470 grafikkort. (Jag fattade ingenting av det jag just skrev, men jag tänkte att de datanördsklientel som läser denna blogg ska slippa fråga om detaljer jag inte kan svara på). Men en ny dator har jag, det känns fint. Nu ska jag knäppa massa kort och samla i fina mappar så snart kommer jag bildbomba er.

Ps: "Fina mappar" är på Carolina-språk mappar med flertalet underkategorier där varje pixel har en roll i sitt sammanhang.



Kommentarer

Holmsjöbergets Zorro
Pappa
Hej! Passa också på att investera i några USB-minnen så du säkrar dina bildskatter och poem.



Kram

Pappa

Skriv en kommentar