Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Simultanförmågan.

2010-05-20 17:51:33 i Allmänt

Ger respons på 5 texter och förbereder mig inför morgondagens slutseminarium i Skapande svenska, tvättar samtidigt mina - efter vandring i skog och mark - extremt äckliga fötter, lyssnar dessutom igenom alla mina spellistor efter bra låtar att köra imorgon. Försöker utöver detta även framställa något slags viloläge så jag kan vara pigg inför helgens alla bravader. Åh, söndag - du ger mig väl en dag att vila på? Idag sa förresten en klasskompis till mig: Det här har varit den bästa dagen sen jag började på universitetet. Är glad att få vara en del av den glädjen.

Skriv en kommentar