Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Temaflätning.

2010-03-01 15:52:01 i Texter/dikter

 

En tickande metronom

var du än ser

Ett stadigt tickande

är ditt sällskap

Ett kompdriv

i ett hörn

Ett lead i mitten

En bländad cymbal

innan allt

släcks ner

Det kompakta mörkret

ger dig inget crescendo

Egentligen

skulle du väl

vilja vara solot

Det vill alla.

Men jag har sett

att din stråke darrar

och att du ackompanjeras

av en tickande metronom

som följs

av ett neddraget reglage

 

Carolina, feb 2010.



Skriv en kommentar