Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det spritter i kroppen!

2010-03-12 14:42:24 i Allmänt

Rätt länge har jag känt att stadsbesök är jobbiga. Det är trångt, varmt, ibland tråkigt, stressigt och så vidare. Men idag var det roligt! Jag har shoppat, möjligtvis lite för mycket - men jag skyller på våren. Allt jag provade ville jag ha! Det var sol, jag myste på en bänk. Ikväll ska vi bjuda Patriks klasskompisar Emma och Tomas på middag. Imorgon ska jag träna spinning, umgås med Sabina och på kvällen blir det fest! På söndag måste jag dock plugga, men det är roliga saker! Bra utgångsläge för en bra helg! Ps: Den här veckan kanske har varit den mest bergochdalbaniga på väldigt länge - ibland är det så. Det är svårt att fånga fjärilar i glasburkar.

Den här låten får agera dagens låt. Det är så rätt. Ibland finns stranden under trottaren.


Skriv en kommentar