Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den perfekta dagen.

2010-03-30 15:39:24 i Allmänt

Om jag fick drömma (och kunna telepatera mig fritt fram över land och rike, årstider och dygnstimmar) skulle mitt perfekta dygn se ut såhär:

06.00 - Vaknar och packar träningsväskan och fixar frukost.
07.15 - 08.00 - Morgonspinning med Jessica
08.00 - 09.00 - Bodybalance med dito
09.00 - 10.00 - Bubbel och bastu.
10.00 - 11.00 - Brunch med mina vänner i en solig park. Några har med sig gitarrer så vi sjunger och mina vänners barn leker och skrattar.
11.00 - 12.00 - Har en lektion med en dynamisk klass. Vi strävar mot ett gemensamt mål.
12.00 - Helt plötsligt är jag på Irland och rider bland grönskan. Mitt under ridturen stannar vi till vid ett irländskt litet café där ett lokalt band spelar.
13.00 - Äter italiensk lunch med familjen i Castiglione della Pescaia, Toscana. Knaprar på en himlarns massa biscottis till efterrätt. Dricker godaste kaffet!
14.00 - Ensemblar med sambaaaagruppen.
15.00 - Hamnar på en intressant föreläsning med Katarina Frostensson där hon berättar om sitt skrivande. Får inspiration för 17 år framöver.
16.00 - Är i Dalasjö och lägger nät med lillebror. Solen värmer i nacken och myggen dansar på vattenytan. En gädda slår i vassen. Vi bestämmer oss för att paddla kajak i ån en stund.
17.00 - Hamnar plötsligt på en solig strand någonstans i Västindien där somrig musik spelas. Blir bjuden på middag.
18.00 - Hemma i Sverige igen. Nämligen i Västervik. Plockar blommor och spelar gitarr.
19.00 - Förflyttar mig till Göteborg där jag, Anders och storebror går och ser Dylan. Magiskt.
21.00 - Har gjort en perfekt playlist. Dansar, fixar och peppar.
22.00 - Möter upp vänner för dans och skratt.
23.00 - Vi tävlar och jag vinner allt, haha!
00.00 - Myser med livet.
02.00 - Nu är det vinter. Tar en promenad genom Umeå med en vän. Det gnistersnöar. Den bästa snön.
03.00 - Sommar igen. Hamnar helt plötsligt i stugan i Dalarna. Tar ett kvällsdopp i Nässen och smyger in i stugan för att kvälls/nattfika. Thimmie viftar hårt med svansen så familjen vaknar. Vi dricker somrigt Dalarna-te och äter skorpor.
04.00 - Somnar in och älskar livet.

Hur skulle ert perfekta dygn se ut?


Västervik, juni 2009.





Kommentarer

Ida
Vad kul det var att läsa det här. Är för trött nu för att skriva ner min perfekta dag, men en annan gång. :)
Åh, det här berättade du om! Sjukt kul att läsa. Jag ska fnula på en egen
ÅhÅHåh, jag har gjort en nu! En sjukt bra idé

Skriv en kommentar