Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bli blodgivare!

2010-03-15 14:42:34 i Allmänt

Sedan drygt ett år tillbaka är jag blodgivare. Det borde alla som kan bli. Man bidrar till att hjälpa, det är gratis och dessutom är det nyttigt för kroppen att producera nya blodkroppar. Det känns lite som en bloddetox. Idag höll jag på att somna då de tappade ut 450 ml blod från min kropp. Man blir lite sömnig, men då får man juice och frukt och så blir man pigg igen! Personalen är mysig där och det är lugn musik i bakgrunden. Inte direkt nån Akuten-stress. Man kan välja att få en gåva eller skänka bort runt 50 kr till olika föreningar. Idag skänkte jag till Diabetesföreningen. Man kan gå till närmsta blodcentral (alternativt blodbussen) och fylla i en hälsodeklaration och sedan blir man kallad till blodgivning olika många gånger per år beroende på hur högt blodvärde man har.




Kommentarer

Mamma
Kloka ord, om att ge blod. Kan man avvara lite eget blod är det behjärtansvärt att ge till de som behöver.

Kram Mamma !

Skriv en kommentar