Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Väskan.

2010-06-30 17:00:12 i Allmänt

Jag är sämst på att städa i mina väskor. Eller rensa kanske. Sortera. Den väskan jag använder mest just nu innehåller följande artiklar:

- Ett äpple som för länge sedan passerat bäst-före-datum.
- Två munspel.
- En anteckningsbok där jag skrivit en text om döden och vilka den drabbar.
- En lapp med texten "Sunny jazz". Vet inte hur den kom dit.
- Täfteåfestivalens program.
- En bok om Vygotskij. Man vet aldrig när man kan behöva Vygges ord.
- Olagligt många pennor.
- Två fiskedrag.
- En tennisboll.
- Mina älskade Ray bans.
- En rödvit-randig bikiniöverdel.
- Moringa Body butter.
- Mina favorithalstabletter, UTSTRÖDDA i väskan.
- Bob Hanssons samlingsantologi "Kom över på den här sidan - dikt för dig som föredrar livet"
- Grönt Vilhelmina-te.
- Min svarta sjal som fortfarande luktar saknad.

Det skulle vara intressant att låta någon, som aldrig träffat mig, skapa sig en uppfattning om mig som person bara efter innehållet i min väska. Undrar hur det personporträttet skulle se ut?


Kommentarer

Anonym
Haha, det är svårt att hålla reda i sin väska.

Har du läst Bob Hanssons bok om Gunnar?

Den är riktigt bra! Tack för dina kloka ord i din kommentar :) kraam!
Anonym
Den föregående kommentaren är från mig /Ellen

Skriv en kommentar