Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om en vår som kändes lite extra bra.

2010-06-20 21:51:42 i Allmänt

Imorgon börjar jag jobba. Därför anser jag denna vår vara avslutad och känner därför ett behov av att sammanfatta den med text och bild.


I januari skrev jag klart mitt examensarbete och varje gång jag tänker på det är det en obeskrivligt skön känsla. Utförsbacke kvar nu, examen om ett år. Tar det igen: EXAMEN OM ETT ÅR. Overkligt.


Patrik pluggade väldigt mycket.


För att fira att exjobbet var klart åkte jag, Sabina och barnen till Leos Lekland och badade i bollhavet.


När musikteoritentan och en mördaruppgift i Skapande svenskan hopade sig ville jag lägga mig ned och sova och vakna nån gång i maj.


Men då måste man göra roliga saker för att orka. Som att äta på Rex.



Och ha fina vänner som bjuder på fest!


Och denna kvinna. Vad ska man säga? Vad gjorde jag innan dig?


Skogen är alltid en bra tillflykt.


Ellen och Tobbe i backen.


Viktor. Mannen med bloggen: www.vickehallon.blogg.se


Finaste stället i Gräsmyr.


Mollan i vintras.


Ida och Jessica på firande.



Ge mig dans.


Viktor har roat oss alla med kuliga sockar.




Fick en fin födelsedagspresent.


Min födelsedag var världsfenomenal. Tack för det.



Johannes och Tossa.


Filminspelning i vildmarken! Taggade! (Lägg märke till Reindeldt på t-shirten!)



Bästa Tossa med saxofonen under vår spelning på Täftefestivalen.


Jag dansar på en sommaräng i Dalarna.


Storebror och Timman.


Vårfest. Upptakt. Fototittning. Fina vänner.


Inspelning av bloggjingel.


Studenter i vårsol.


Detta sammanfattar vårens upptåg rätt bra.


Juni kom.


Stinki dök upp när man som minst anade det!


Bästa perukfesten!


Ljusgården.


Får jag bara lukta på kaffe så är jag nöjd.


Jag och Anna styrde bästa Vårfesten och sommaren kom nog då.


Munspelande.


Under denna vår har delgivandet av spotifylistor varit ett ständigt återkommande inslag och jag gillare.


IKSU.


Festgitarren som har fått hänga med lite överallt.


Ellen. Som den godaste av karameller.


Täfteå.


Soundcheck.


Nästan varje fest har innehållit ovanstående.


Sommartobbe.


Vårvinterthimmie med vanten.



Tack för denna vår. Om jag får en hälften så bra sommar blir jag nöjd.

Våren 2010 var: Lyrik i bunden form, poesi på fri vers, barnvaktande med "Älskade lilla gris-boken", snö, musikteoriplugg, stora planer, Alcest, finaste klassen, episka klassfester, bortslarvande av föreläsningskavajer av vissa lärare, folkvisor, indie, atmosfärisk postrock, vatten och bröööd, elkostnad för micro, varma rum, "Vänta och vänta, jag vill alltid göra allt genast". 90-gradersvinkel, fina ord, öron som lyssnar, stora planer, stigande och fallande rytm, Anna en helg i månaden, Mumin, saker att göra hela tiden, böcker, Marsfjället tre tisdagar i rad, telefonmöten över de vidsträckta telefonlinjerna, byggjobbare, musiklistor för varje känsla, litterär överproduktivitet, Syster Elak. Förhoppning om Dylan som grusades, nya förhoppningar som anlitar framtiden som bevakare. Bele Mama, Total training med Alexandra, kaffelukt i Ljusgården, Anekdoter om Rossön, improvisation, Fix you, kreativitet, steg åt flera riktningar, funderingar på om huvudet kan stänga av en tid till förmån för tankens vila.

Det var nog allt.



Kommentarer

Jag vet inte riktigt varför, men jag får en alldeles speciell och upprymd känsla när jag ser "Rossön" på någon annans blogg. Det går fan inte att beskriva!
Sabina
TACK för den underbara kommentaren under bilden på oss :-)

PUSS älskar dig!

Skriv en kommentar