Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fest.

2010-06-05 23:15:38 i Allmänt


Igår hade denne man inflyttningsfest i sin nya lägenhet.


Solen lyste och sommaren var på ingång.


Skeptisk?


Jag var glad!


Sedan berättade Viktor att han sökt en manusutbildning, radio, tv, teater. Kul för honom. Han är väldigt duktig.


Men jobbigt för oss. Jag ville grina. Viktor, hur har du tänkt dig hur vi ska klara oss utan dig och dina randomringningar, dina aldrig svikande spontankommentarer om allt och inget? Va, va, va?!


Men Tobbe är ju i alla fall kvar. Tobbe, du lämnar oss inte.


Och bästa Ellen.


Festgitarren var med såklart.


Vi hade gjort en låt till Tobbe.



Han blev lite rörd. Det var fint!



Sedan kikade vi på vår processfilm: "Jag sprang som en gasell!" heter den inte, men ja. Vittragrejen.


Jag ville grina igen. Måste lära mig att saker tar slut. Egentligen vet jag ju det. Är bara så dålig på avslut.



En salig blandning festdeltagare.


Sedan drog vi igång bästa, bästa albumet.


Ellen berättade nått kul!


Erik vakade över festen.


Vi skrev meddelanden till Tobbe.





Kommentarer

det här var absolut den bästa kvällen på länge! jag längtar till hösten, då drar vi en repris tycker jag! :D
Jocke
Jag var saknad märker jag. Eller inte.. :(
Jocke: Klart du va saknad!!!



Viktor: Festen blev så bra som jag hade tänkt mig, dock blev jag fullare en jag hade nästan tänkt mig :)



Carro: Underbara bilder som vanligt, låten rörde mitt gammhjärta och det var mycket uppskattat. Därför ska jag plåga dig extra mycket i sommar ;)
Så himla mysigt det såg ut!
the spaced-out space cowboy
Tack så mycket allihop för en jävligt trevlig fest :)



Och kom ihåg... Music is the most high!

Skriv en kommentar