Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är en sorg i varje färg.

2010-06-26 22:04:14 i Allmänt

Skulle byta bort mitt: komma hem 21.30 efter en hel dags jobb, hoppa i duschen och hoppa i säng för uppstigning 06.00 för jobb hela dagen imorgon.
Mot: Fiske i stugan med Patrik, Mathis, Molly och Jacob.

Ska läsa ut en bok ikväll men jag får lite ont i magen av det. Att läsa ut böcker som följt med en några dagar är som att avsluta en tillflykt. Måste hitta något nytt att fly till. Eller lista ut var det är för något jag flyr ifrån.

En söt tant på jobbet sa följande till mig idag: Du låter så frisk när du pratar! Du pratar med glädje. Jag ska också bli en söt tant när jag blir gammal. En söt tant med böcker som tillflykt.


Skriv en kommentar