Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

A bar in Amsterdam.

2010-06-01 11:06:43 i Musik!

Av någon anledning känner jag att den här dagen kan bli världsfenomenal.

Om vi har hälften av ovanstående energi på lördag kommer vår spelning bli den ösigaste på hela festivalen!



Kommentarer

ÅH, katzenjammer! Ösigt bra.
Holmsjöberget Zorro
Hej Karolina !



Det där var en trevlig lite orkester. Jag tror allt kommer att bra. Säg bara till kapellmästarinnan att räkna in er, ett,två - ett,två,tre,fyr.. Ja du vet.

Sedan är det viktigt att inte spela i polkatakt när det är en ballad, jag har själv upplevt situationen. Det var jag som var polkan och du balladpianissan.



Dessutom är det viktigt med en lämplig belysning som i rimlig grad ackompanjerar er musikaliska charm.



De är synd att jag inte kan stå bland publiken och klappa fram extranumren men jag har ditkallat MellanZorro så han får avlägga rapport när han kommer längre inåt landet.



Skot om dig och lycka till !



Z

Skriv en kommentar