Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Va e dee?

2010-07-28 20:45:43 i Allmänt

Gick en promenad med Olivia och Sabina ikväll (Molly var hos mormor). Olivia ville inte sitta i vagnen så jag bar henne en liten bit och så lutade hon huvudet mot mitt och pekade på mitt födelsemärke ovanför mitt vänstra bröst och frågade:

- Va e dee?
- Ett födelsemärke, svarade jag.
Sedan drog hon ut min t-shirt och stirrade ned på mina bröst och fnittrade till:
- Va e dee då, Cajjo?

Barn alltså. Barn är fantastiska.


Olivia på badhuset förra hösten.

Kommentarer

Vad fint!



Sv: Angående 3 terminer.

Jag tycker det är det dummaste jag hört för tillfället. Det är åter igen det här att man ska serva samhället, skit i dig själv, vad du själv orkar, det handlar om att vara en del av samhällsapparaten. Vadå bli fortare klar för att komma ut i arbetslivet, om det nu inte finns några jobb nu, så lär det ju inte finnas fler om man trycker ihop utbildningar? Det finns ju inget förnuft i det hela? I ett samhälle där fler och fler blir utbrända osv osv, så finns det absolut inget förnuft i att vilja pressa de som faktiskt utbildar sig ännu mer. Sedan tror jag inte att studielånen blir mindre för det, då tar du ju studielån även på sommaren? Nä, jag tycker det är idiotiskt.

Skriv en kommentar