Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oordnad materia.

2010-07-12 22:37:28 i Texter/dikter

det skulle kunna kallas för
oordnad materia
varje gång
något passerar
lite för fort

gömda bakom sena nätter
och sönderbrända tungor
på te man aldrig hann dricka
upp för att annat kom i vägen.

eller så är det bara kallprat
julisnack och semester och sommarrea och sommargäster och middagsrester och badtemperaturer och ingen bryr sig och månadslön och OCH?!

och förstånd är sånt man tappat bort
förlorad i vansinne
för det är tdligen det man kallar att leva.

jag vill bara ha ögonblick att rama in
i den högra hjärnhalvan

men vi kommer alltid kalla det för
något vi kommer på precis
när vi måste förklara det
Slätstrukenheten, passivitet.

Inget mindre. Inget mer.



Kommentarer

Jo vi får göra så vännen, jag är som sagt var ledig fram till fredag. Sen är det full syra med jobb för mig. Hör av dig bara :)

Ciao!

Skriv en kommentar