Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Svalor och poesi.

2010-07-08 21:50:08 i Allmänt


Natthimlen utanför vårt sovrumsfönster.

En av de bästa diktsamlingar jag vet heter "Måndagsdikterna" och författaren till denna eminenta samling heter Per Lindberg. Han har författat följande:

Om svalornas sätt att flyga
tycks vackert men meningslöst
beror det på att vi bara ser dem
och inte det de jagar.
Likadant är det med poesin.


Bara en sån sak liksom.

Kommentarer

Anonym
Älskar bilden, nu har du blivit utvald till mina innersta tankar. Det är du & en till som är utvald speciellt av mig ;)du har visat dig värdig!



http://donflamenco.blogs.linkbucks.com/

Skriv en kommentar