Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Precis just nu tänker jag på.

2010-07-06 22:34:00 i Allmänt

Precis just nu lyssnar jag på detta:



Lyssna på ovanstående låt när ni läser detta:

Sovrumsfönstret, köksfönstret och balkongdörren är öppna för utanför råder det någon slags tropisk hetta. Kvällsregnet hänger stilla i luften men asfalten blir aldrig riktigt våt. Skatorna som bor under takbjälkarna flyger över till huset mitt emot. Jag dricker örtte och har haft ett fint samtal med min lillebror. Jag tänker på att det var en bra kväll på jobbet. Jag tänker på slutgiltigheten. Och hur trygg den ibland känns. Som nu till exempel. Hur vissa beslut kräver mer betänketid än andra och att de besluten kanske är de klokaste. Jag tänker på Nicklas Lundblad som sommarpratade i P1 idag och hur fint han pratade om skrivandet. Hur han hade hittat inspiration från sin svensklärare och jag tänker på att jag ska bli univerums bästa svensklärare som ger min elever tid, kraft och tillit till sig själva. Framförallt vill jag ge mod. Jag tänker att mod är kanske det viktigaste vi har. Fick ett halsband av Patrik i julklapp ett år, från ett isländskt märke med texten "courage" på berlocken. Jag tänker på morgondagen. Och dagar som kommer efter sommaren. Och jag tänker på mitt allra sista år på universitetet (om jag inte hittar på att läsa något annat om flera år framöver förstås) och hur läskigt det känns. Läskigt men spännande. Jag fryser om fötterna och har på mig farmors helt oanvända gamla ulltofflor som jag ärvt. Farmor hade mest "tossor" på fötterna, små sockar av mjukt garn. De har jag också ärvt. Det är helt mörkt i lägenheten förutom ett ljus som jag tänt. Ett ljus för sommaren som jag tror kan bli rätt bra ändå.

Kommentarer

Vackert Carro, insiktsfullt :)

En fråga? Hur länkar man ett youtube klipp så att det ser ut som det du har gjort? Jag får bara fram själva länken i min blogg :((

Skriv en kommentar