Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Förlåt för mina dunkla dagar.

2010-07-17 22:29:00 i Texter/dikter

Det är som att spara lite
på något
man vet kommer att komma
sen

och då kanske allt svämmar över

eller så kanske man inte har tid
eller så kör bussen förbi
eller så tar föreläsningen slut precis när man vaknat till
eller så är det slut på mjölk
och man tar en omväg
och råkar tänka en tanke för mycket.

Vill inte spara för mycket

men situationen är så
hamstra, hamstra, lagra, lagra
spara
vänta

och svämma över

men när

när när när
sen sen sen
eller aldrig

Kommentarer

A E L
Mycket bra!

Skriv en kommentar