Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Detta är ju sommaren.

2010-07-21 22:42:29 i Allmänt

Är sugen på något odefinierbart. Kanske jordgubbar. Kanske en promenad. Är sugen på att kunna formulera mig exakt som jag vill och exakt när jag vill och exakt exakt exakt. Men det är ovisshet och envishet och dagar som tänker vara sommar ännu längre. Kanske är jag mest bara sugen på att formulera mig. Ge ord till öron som lyssnar.

Men ja. Detta är ju sommaren. Och den ska ju vara tyst. Antar jag.


Kommentarer

Skriv en kommentar