Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

De ljuva 23

2010-07-28 17:46:29 i Allmänt

Idag diskuterades ålder på jobbet. En av pensionärerna sa till mig:

- Carolina, din ålder är ju den bästa!
- Jasså? svarade jag, vad är det som är speciellt med min ålder?
- Jamen, 23, det är ju en så söt ålder!

Ja. Jo. Jag trivs rätt bra med att vara 23. Man är vuxen, men kommer ändå undan med att skylla på sin ringa ålder ibland. Bra kombination.

Kommentarer

23??? Jo men vänta tills du blir 25, den åldern flicka lilla, då var Hagström på topp. Sen när du blir 30, oj oj oj! Vilken vishet man besitter, vilken erfarenhet man har. Du har allt bra framför dig, det lovar jag dig ;)
annkristin
Kul att läsa anekdoter från jobbet..:))
annkristin
O förresten..tänk när du blir 50..;)

Skriv en kommentar