Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Svingen.

2010-01-15 15:55:23 i Allmänt

I Umeå finns ju något som kallas "Svingen". Det är en gång- och cykelbro från Öst på stan till Campusområdet. Idag när jag var på väg till Ida gick jag över Svingen vilket fick mig att tänka på en himlarns massa minnen därifrån.

Försommaren 2006, när jag just flyttat hit dejtade jag en kille som bodde Öst på stan och första gången jag skulle cykla till honom råkade jag tappa min telefon just vid sjukhuset precis innan man intar Svingen. Som tur var hittade en snäll kvinna min telefon så jag fick tillbaka den. Och som tur är två blev det inget allvarligare med den här unge mannen, då jag senare under sommaren träffade Patrik vilket fick mig att ge upp sommarromanser och det är jag glad för.

Minne nummer två är när jag och en vän en solig eftermiddag i mars kanade nedför hela svingen på våra hala skor samtidigt som vi nynnade på glada sånger!

Minne nummer tre är när jag går på Svingen och är på väg från stan till körrepet som vi har i lärarhuset. Jag går på min sida i lugn och ro och helt plötsligt swischar en snabb gestalt förbi mig. Gestalten får mig såklart att vända mig om varpå jag upptäcker att fartdåren är en 17åring på skateboard och så kom min karaktär Oskar till. Ni kan läsa om honom i kategorin "Texter/dikter".


Här är en bild på Svingen som jag tog idag.

Kommentarer

KKVL
Svingen ja.. hör möter man en rad olika lustiga karaktärer då man cyklar eller går! Bäst e ju dom med frigolithjälm, immiga glasögon en blåsig söndag i oktobbbbeeeeeeerrrrrr ;)

Skriv en kommentar