Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

2009 - du finns nog alltid kvar (okt-dec)

2010-01-01 19:27:48 i Allmänt

Oktober


Oktober kom. Jag var fortfarande hemma i Vilhelmina och gjorde praktik. Fotade mammas guldklimp (äppelträdet hon fick i 50-årspresent) en oktobermorgon.


Jag snöade in på Moliére och föreläste om honom till jag kunde alla hans dramer utan och innan.


Vi åkte till Näsåker och hälsade på..


och jag följde med Åsa på en ridtur!


Jag blev klasskompis med denna unga mö, Anna, då hon också läser Skapande svenska. Jag visade henne biblioteksmagasinet; min hatkärlek.

November


I november åkte jag och Patrik hem till Dalasjö. Vi sprang på en snöig tallmo.


Jag dansade med dessa damer på Rex.


Jag, Elisabeth, Göran och Japp gick på hundutställning på Hipplogum.


Och jag dokumenterade när Bjerre och Susanne red ut på hästarna Susanne är medryttare till.



Bananer i pyjamas och seglarflickan på extremt bra uppstyrd Halloweenmaskerad. Jessica, jag och Josefine.


December


Idas Siri växte och växte och här är hon på tjejlunch.


Göran och Elisabeth åkte till Thailand för att fira Görans 50-årsdag. Japp bodde hos oss i två veckor och gosade ned sig i soffan.


Jag kämpade på med mitt examensarbete som vissa dagar var väldigt tungrott. Men lat man dör långsamt som den kloke sa.


Jag följde med och tittade på det sötaste luciatåget jag någonsin sett.


Och så blev det jul.

Tänker inte försöka sammanfatta 2009 mer än så. Riskerar att bli sentimental. Avger aldrig några nyårslöften. Vill jag klara något gör jag det om jag verkligen vill, oavsett datum. 2010 är välkommet. In med det nya!


Skriv en kommentar