Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om en helg.

2010-02-28 14:44:00 i Allmänt

Detta kan vara den bästa helgen på länge.

Kort sammanfattat i en ordharrang:

Världens bästa Emma, sjöngsång av Andreas, kortspel på korridorsfest, Anna Ternheim-spel och sjung på korridorsfest, rolig taxiresa där jag försökte att få taxixhauffören på bra humör genom ett übertrevligt humör (dock förgäves), mycket bra konsert av Skapande musik, god hembakt pizza av Patrik, skola hela fredag och lördag (jobbigt att gå upp igårmorse, men jag härdade!) mycket fin kritik på mina texter (hurra!), träffa finaste Anna, sprintstafett på 10-centimeters från Droskan till fest på Sveagatan, "Du och Patrik MÅSTE gifta er och skaffa barn!" och så kanske helgens bästa sagt av min lärare Anders:

- Carolina, sluta aldrig att skriva dikter.


Jag lovar!


Jag och Emma.


Konsert. Lägg märke till killen närmast: jag har döpt honom till Populärmusik från Vittula-killen!




Kommentarer

You should nevah evah stop writin bäjbäh!

Skriv en kommentar