Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Middagsgäster.

2010-02-25 19:54:07 i Allmänt

Ikväll har jag och Patrik haft finbesök. Patriks mormor, morfar, farmor och farfar var här på middag. Det var mysigt! Vi pratade om allt möjligt och det känns fint att laga mat och bjuda dem med tanke på alla miljontals gånger vi ätit och fikat hos dem. Vi lagade förrättsmackor med avokado, rödlök och skagenröra, fläskfilé med senapssås serverat med ugnsrostade grönsaker och till efterrrätt bjöd vi på chokladkaka med kaffeglasyr. Nu är jag mätt! Tänk att vara kock - som Patrik sa "De har nog väldigt bra simultanförmåga!" När vi lagade maten lyssnade vi på musik och jag sjöng som vanligt och jag tyckte att Patrik kunde lägga några fina stämmor till låtarna, men han ville koncentrera sig på varmrätten - så var det med hans simultanförmåga!

Kommentarer

Ann-Marie
Tack för igår. Maten var jättegod, det var bara ett fel jag åt alldeles förmycket. Vi hade verkligen jättetrevligt.

Nu har jag kopierat broschyrer om zonterapi.

Skriv en kommentar