Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klassfest!

2010-02-07 12:45:25 i Studentlivet


Igårkväll var vi på klassfest. Här är jag och Ellen. PS: vad gör jag med min hand?



Vi lekte ett gäng lekar. Jag var på samma lag som Tobias och Jonatan och Mattias som inte syns på bilden. Som den extrema tävlingsmänniska jag är såg jag till att vårt lag kämpade för livet. Vi förlorade med ett ynka poäng (2: av 3 lag) vilket jag beskyller Jonatan för eftersom han segade och inte höll fokus i en av tävlingarna. Helt seriöst var jag lite bitter en stund, men sedan skärpte jag mig, haha! I den här leken (se ovan) skulle vi samla på oss så mycket kort som möjligt och fästa dem mellan oss. Vi vann!


Våra starkaste konkurrenter var Viktors och Johannes lag. Här kör vi norsk kareoke.



Norsk kareoke innebär att en person får lyssna på en låt genom hörlurar och nynna/sjunga på låten varpå gruppdeltagarna ska gissa rätt på både låt och artist för att kamma hem poäng. Här skrattar Johannes åt Viktor för i den här tävlingen låter man ganska rolig när man ska nynna.


Johannes och Viktor.


Kristoffer, vår eminente jazzgitarrist! Han är från Öland och har kanske världens skönaste dialekt.


Sedan skulle vi klämma fem ballonger mellan oss på så kort tid som möjligt och här flyger Tobbe iväg över golvet.


Och här höll jag på att stryka med i ett skrattanfall. I vissa tävlingar skulle deltagarna vara tysta då de andra lagen tävlade och hur tror ni det gick för mig? Klockren kommentar av en av deltagarna:
- Man skulle ha behövt tejpa ihop din mun så att du kan hålla tyst!



Man love.



Här skulle en av gruppens deltagarna sjunga låtar av en artist efter att ha sett dennes namn och resterande deltagarna skulle gissa artisten. Vårt lag vann, haha! Här är Joshen (han heter egentligen Joakim, men redan första dagen började någon i klassen kalla Joschen för Joschen och nu är det officiellt, han har förövrigt värdens skönaste röst - kom på nån av våra konserter och lyssna!) och Viktor.



Viktor myser med chips på småtimmarna.


Sen var det dags för hemgång.


Tack och godnatt.

En mycket bra uppstyrd fest med en fin klass. Röstar för repris redan nu!

Skriv en kommentar