Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag har ont i mina skrattgropar!

2010-02-07 02:14:17 i Allmänt

- Jamen, du har ju skrattgropar i hela ansiktet!

Dagens! Eller nattens. Nu är jag hemkommen. Traskade hem i min hallonröda duffel tillsammans med Damien Rice i hörlurarna. Bra "efterfest"-sällis. Jag har ont i magen av skrattanfall och imorgon kommer jag att ha träningsvärk i mina skrattgropar. Mina klasskompisar var på väg att sätta eltejp på min mun för att jag inte kunde hålla tyst under de krtiska delarna av tävlingsmomenten. Mer om det imorgon. Nu är tanken att jag ska fika, krypa till kojs och sedan somna. Imorgon MÅSTE jag plugga musikteori. Vill inte få en stickfråga av Lorentz typ: Carolina, vilket intervall är det mellan den sjätte och sjunde tonen i en melodisk mollskala i jazz? NEJ TACK. (Eller ja, ett halvt tonstegf!) Bele mama. Och godnatt. Imorgon får ni bilder och ord och lite mer action. Nu vill jag mest bara sova. Och drömma om den kommande veckan; jag och några väl valda klasskompisar har nämligen storslagna planer inför ensemblen. Bara vi hamnar i samma grupp, vill säga. Jaja. Sömn nu, tack. Och ja, tack för ikväll.


Skriv en kommentar