Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ändå sitter jag kvar här

2010-02-18 22:36:14 i Allmänt

i ett sista kapitel som jag förälskat mig i.


Texten. Rösten. Stråkarna. Allt. Melissa Horn är en av mina guldkantade sångerskor.

Imorgon blir en bra dag. Först styrketräning, dusch, gitarrlektion, musikteori (och jag är nervös över att kanske behöva förklara vad en mixolydisk skala är - det får bli kvällslektyren) följt av lunch med mamma och brorsan i Lindellhallen och därefter Stefan Sundström i Ljusgården! Hurra! Sist jag såg honom spela var på Urkult kanske 2003? Och vet ni vad som händer sen? JO, vi styr bilen mot NÄSÅKER och MORMOR och Roger, Åsa, Oliver, Tikka och Frida! Ännu mer HURRA!

Vi hörs på söndagkväll. All kärlek och trevlig helg (ps: överät inte semlor nu).


Näsåker, nov. 2008.

Kommentarer

Ida
Ingen risk att jag äter en semla. Ha en supertrevlig helg och så hörs och ses vi nästa vecka. Kram!
Linnea W
Såg du att hon ska spela på Umeå Open? :)

Skriv en kommentar