Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lista, lista, lista.

2010-08-02 20:58:04 i Allmänt

Har lite tråkigt. Hittade en lista på internet. Det var det roligaste jag kunde komma på.


Du heter: Carolina Anna Vilhelmina Lidström

 

Smeknamn: Carro, Carra, Ina.

 

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Beror på vad jag är ledsen över, oftast brukar Lisa Ekdahl eller Tomas Andersson Wij trösta rätt bra.

 

Beroende av:

Skratt, musik, närhet.

 

Vad tror folk om dig?

Att jag aldrig blir arg och att jag är en exemplarisk student.

 

Stämmer det?

Det första stämmer absolut inte, däremot har jag ett bra tålamod. Det sista stämmer rätt bra med viss reservation för hur man definierar "exemplarisk".

 

Vad får du oftast komplimanger för?

För mitt språk och för mina händer.

 

Hur imponerar man på dig?

Man formulerar en mening som lever på litterär genialitet. Man säger saker än fast man kanske inte riktigt vågar då man inte vet hur utgången blir. Mod, helt enkelt. Det imponerar på mig.

 

Brukar du skratta för dig själv?

Ja! Jag skrattar, pratar och sjunger för mig själv - fast jag mumlar mest.

 

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:

"Keeps me searching

for a heart of gold

And I'm getting old" Gissa vem. Anders, Neil Young-fanatikern!

Hur svarar du i mobilen:

"Hej, det är Carolina" om jag inte känner igen numret och om det är nån jag känner som ringer svarar jag lite olika beroende på vem det är.

 

Vem ringde du senast?:

Ludvig.

 

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

Att han pekat "Fuck you" hela vägen genom Gnarp.

 

Antal timmar sömn inatt:

För få för mitt eget bästa.

 

Sov du ensam:

Nej, med Patrik.

 

Brukar du komma i tid:

Ja, men ofta med andan i halsen eftersom jag ofta får för mig att försöka bräcka mina personliga cykelrekord.

 

Hur känner du dig nu:

Lite kall och längtansfull efter mycket.

 

Vanligaste färg på dina kläder:

Det kan jag inte svara på just nu. Jag ska anställa en matematiker som får konstruera en räknetabell för de olika kulörerna i min garderob och därefter återkommer jag med resultatet!

 

Vad tycker du om fötter:

Fötter är en underskattad kroppsdel. Tänk vad de ändå gör för en.

 

Vad saknar du:

Ett piano, regelbundna turer till Tove Janssons land Mumindalen samt dagar då hjärnan inte var söndertänkt.

 

Hade du en bra kväll igår:

Det hade jag! En kall fotbollsmatch, en varm tekopp och böcker!

 

Favorit dryck på morgonen:

Te och vatten.

 

När brukar du oftast gå och lägga dig:

Innan jag somnar över någon eller något.

Är du blyg?:

Nej, men ibland kan jag bli nervös.

 

Sysslar du med någon idrott:

Ja.

 

Är du nöjd med ditt liv:

Jag är nöjd med de grundläggande sakerna i mitt liv, det vill säga saker som har betydelse. Så ja.

 

Vad gör du i morgon:

Imorgon ska jag jobba, springa i Gammliaskogen och sedan äta på Costas med mina jobbarkompisar.

 

Vad är det värsta du vet?:

Att vara besviken, ledsen och arg på sig själv. När man får chansen att råda helt över något och ändå gör allt helt åt helvete.

 

Har du bra vänner och äkta vänskap?:

Ja, det har jag.

 

Vad är det finaste du fått?:

Öron som lyssnat när man verkligen behövt.

 

En speciell dag du minns:

Den här dagen.

 

Du samlar på:

Böcker, spotifylistor, dagar man minns. (Okej, lite på sjalar också kanske).

 

När grät du senast:

I lördags när jag läste ett kort Elisabeth fått från två föräldrar till ett barn som går på hennes förskola. Eller grät och grät, men jag några tårar kom i alla fall. Jag är en extremt lättrörd person.

 

Vad skulle du göra om du vann en miljon:

Betala av mina studielån, köpa en finfin kamera, resa till Island, Paris och till mitt och mina bröders fadderbarn på Filippinerna och sedan dela in resten av pengarna i aktier och fonder inför framtida köp av en kulturminnesmärkt vindsvåning med lutade trägolv och bibliotek.

 

Vill du gifta dig:

Ja. Det vill jag.

 

Vill du ha barn:

Ja. Jag längtar mycket efter barn.

 

Är du musikalisk?:

Inte lika musikalisk som underbarnen i tv, men jo, lite musik kan jag väl.

 

Vad dricker du helst när du är törstig:

Dalasjövatten, kallt!

 

Bor dina föräldrar tillsammans:

Ja.

 

Har du någon gång gråtit dej till sömns:

Ja. Man har väl levt.

 

Biter du på naglarna:

Oväntad slutfråga måste jag säga. Nej, jag är en nageloman. Är extremt noga med mina naglar, men allt är äkta vara - HATAR lösnaglar. Det är bland det vidrigaste jag vet.


Kommentarer

Ann-Marie
Jag undrar när ni ska komma och plocka hallon i vår trädgård.

Skriv en kommentar