Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ord.

2010-04-18 14:37:00 i Texter/dikter

Jag skriver

smått
för att gömma
orden.

Jag skriver

smått för att
glömma
orden.

Vill hitta nya.
Vill inte leta
i förråd.
Är trött
på källarord.


Är trött på ord
som handlar om

förut.

Är trött på ord
som bara släpper in
vad
och
vilka de vill.

Vill ha
oanvända ord.
Ord av imorgon.

Men de bästa orden är kanske de man tänker, men som man inte säger?

I så fall är jag tyst.

Kommentarer

Ja du Carro, fan du kan ju det här, jävligt impad...du upphör aldrig att förvåna mig (eller chocka mig).
Den här gillade jag skarpt :-)

Skriv en kommentar