Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fragmentariskt dirigerad.

2010-04-23 16:45:24 i Texter/dikter

Fick ett skrivryck. Och ett rimryck!

Jag tycker inte om att bli stoppad mitt i mina handlingar.

Jag vill agera utifrån det vi sedan tidigare upphandlat.

Ibland känns det så solidariskt överarrangerat

och jag vill helst bara vara fragmentariskt dirigerad.

 

Varje sten jag kastar samlas i en pyramid någon annan bygger upp

där det naturliga andetaget ersätts av en massanvänd lupp.

November, du känns som en överflödig månad.

Är du belånad blir du hånad

och är du utlånad blir ingen förvånad.

 

Man kan fundera om man borde fly till ett annat ställe.

Ägna sin tid till gemensamt uppehälle.

Ibland har jag svårt för tiden då den bedriver systematiskt snatteri

jag väntar till den går förbi så jag kan skapa min egen regi.

 

Vi säger så: När det ligger ett förnuft i titelvalet

när vi gjort upp med avtalet

och när tystnaden talar det språk alla förstår

och när jag gjort allt jag förmår

–        då tror jag att vi kommit rätt.

 

 

 

 


Skriv en kommentar