Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Studio och ord.

2010-04-19 17:25:43 i Allmänt

Idag har vi varit i studion hela dagen. Vår grupp är så dynamisk och skön att jobba med. Är dock inte nöjd med min sånginsats. Tycker att jag lät torr och slö på rösten. Är ändå peppad på att höra hur slutresultatet blir efter vårt jobb. Kanske lägger upp visan här när den är klar. Jag och Johannes tonsatte den förra veckan och idag har vi lagt gitarrer, sång och påbörjat stämsången. Vi ville ha fram den inneboende melankolin och jag hoppas vi lyckas med det. Man vet inte säkert. Det är mycket som kan hända under processens gång. På gott och ont. Nu måndagssvamlar jag. Förlåt. Har så mycket ord som mumlar i huvudet. De vill ut, men jag har en spärr att jobba bort först. Måste bara lära mig hur man gör. Tror det är mycket på grund av mina spärrar som jag inte söker till b-kursen i Skapande svenska delvis beroende på att man då måste ha ett längre skrivprojekt att arbeta med. Jag är dålig på längre projekt. Jag är bättre på Idé - process - produkt. Sämre är jag på Idé - tanke - process - ännu mer tanke - andningshämtande - tårfällande - lite mer tanke - processändring - svettningar - process - produkt. Jag klarar inte av sånt. Vill bli klar. Har så lätt att fastna i ord och ibland mår jag faktiskt dåligt av det. Hur konstigt det än kan låta.

Idag lyssnar vi på denna låt, varsågoda.


Skriv en kommentar