Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om ord.

2010-04-24 16:07:38 i Studentlivet

Jag älskar ord. Tack till mig själv för att jag slet upp mig själv till textseminariet. Ibland är det bra med en hög självdisciplin. Efter 12 timmars födelsedagsfirande och 4 timmar sömn är man kanske inte så peppad på diktsnack, men åh - poesi alltså. Det är ju så fantastiskt! Tanken på att höra Anders prara om tolkningserbjudande, konstnärlig frihet och min aldrig någonsin svikande kärlek till metaforer är alltid en tanke som ger mig motivation. Dessutom fick jag en bok av en kursare på Skapande svenskan idag!

Vill skriva mig till orden.

Skriv en kommentar