Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Visst stannar molekylerna upp i vinden om man andas in dem tillräckligt fort?

2010-04-16 18:12:43 i Texter/dikter

Här är då mitt bidrag till kärlekslyriken som vi fått i uppgift att skriva på skrivkursen jag läser.

Varje gång jag går
längtar jag till nästa gång vi ses för
stilla skänker du mig en sällan skådad åtrå
du, marknadsestetikens
avmystifiering av
informationssamhället

Låt mig få kyssa dina
estetiska uttryck
Jag vill älska med

kulturintegrationen
och legitimeringsförlusten
ser vi inte mycket av
i vimlet av invirade lakan
och tandborstar bredvid varandra

Du är en förtingligad apparat
och jag vill så gärna intimisera vår tillvaro

Skalornas sensibilitetet
kan skada dig så var försiktig
låt mig följa med
ut på de farofylldas brant
Jag. Vill. Vara ditt adverb
så jag både kan
bestämma och beskriva
vad vi ska göra

Det är de resultatstinna reaktionerna
jag förälskat mig i
Någon passionerad pennalism
vill jag inte veta av

Det är ett vaket anletsdrag
jag vill möta varje morgon


Ibland undrar jag
om man kan stoppa impulserna
men
strävansmålens sensualism

vill inget hellre
än att
smeka den
postmoderna populärkulturen

Jag vill viska i ditt öra, nära
storhetens subjektivitet
samtidigt som jag avväpnar mig
mot
popens pedagogiseringsproblem:
"Kom, kulturteori - jag älskar dig!"













Kommentarer

Fan det är ju klockrent, har nämnt dig på min blogg, även Nicke ;)Trevlig helg vännen :)
A E L
strävanmålens sensualism.............Bra!
Spännande! Du är en ordgudinna Carrobarro

Skriv en kommentar