Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

CarramEllens födelsedagsfest!

2010-04-24 18:25:47 i Allmänt


Johannes ser ljuset.


Tobbe är förväntansfull inför vad som komma skall.



Vi var i Gröna villan och de hade fixat så fint med ballonger!


Kristoffer var DJ.


Mer ballonger!



Finaste och godaste tårtan. Är glad att klassen ställde upp så mycket för mig och Ellen! Tack!



Tobbe, även kallas salsamannen, lärde oss grunderna i salsa.



Sedan fick jag den finaste brevskatan jag någonsin sett! Jag hade pratat om kommunikationsmöjligheter under en tidigare diskussion i veckan och yttrat något om att man ju i alla fall kan lita på brevfåglar. Då fick jag en brevskata i födelsedagspresent, världsfenomenalt bra!


Jag och brevskatan åt tårta och drack vin.




Sedan kom det bästa av allt! Johannes och Tobbe hade skrivit en låt om mig och Ellen. Om mig sjöng det ungefär att jag var pratglad, spontan och att jag äter och sover som en bebis (de har lärt känna mig väl måste jag säga). De sjöng också om att jag och Ellen älskar att träna och så yttrade de något om vår kärlek till Body Shop också.



Ellen med låttexten.


Vi från inlandet var ju tvungen att bjuda upp till styrdans.


Viktor försöker le med ögonen och Johannes ser mest allvarlig ut.


Bästa Idde.



Sedan körde vi en språknördstävling. Vad annars när det är två svensklärare som har fest?


Laget som vann fick ett spontant aerobicpass med Ellen som är nyutbildad aerobicsinstruktör.



Finaste bilden på hela kvällen. Ellens vänner Ida och Kristoffer och deras bebis i Idas mage!


Gladaste bilden! Ellen, tack för att vi gjorde den här festen!


Födelsedagsbarn.


Spelade min franska favoritlåt!


Kristoffer ba: Det var väl jag som hade DJ-uppdraget?!


Vi i klassen lärde resterande av festdeltagarna vårt paradnummer "Bele mama" (en afrikansk vaggsång med rörelser).


Jag ba: Men Viktor, är du säker på att det där är rätt?
Viktor ba: Tyst nu. Det är jag som bestämmer.


Sen kom Jessica förbi! Hurra!


Hår. Helt enkelt.


På småtimmarna åt vi muffins!


Sedan körde vi i sambaaaagruppen en Zelmani-låt. Det var ju ändå min födelsedag!


Detta var Eriks present till mig. En av mina bästa låtar som jag har en speciell relation till.


Jag fick ett skrivryck och skrev och skrev. Lite om april och lite om annat.


Tobbe var tydligen nöjd med kvällen.


När klockan slagit 03.00 satt vi i sofforna och lyssnade på detta:


ET.


Här är klockan snart fyra och Erik rundar av kvällen med en sång.

Tack alla för en världsfenomenal kväll.




Kommentarer

What? När smyg tog du den bilden på mig å Ellen(ET)? Hoppas du hade roligt, det lovar jag att jag hade ;) Har int hunnit blogga eller lägga upp nå bilder men det kommer, var så säker :)

Skriv en kommentar