Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tisdagar och trollvisor.

2009-09-15 22:10:02 i Studentlivet

Efter att ha haft skola hela dagen cyklade jag upp till IKSU och tränade och därefter vidare till Sabina och barnen där jag käkade, la pärlplattor och sjöng trollvisor som Molly lärde mig. Jag hade med mig kokoskakor till efterrrätt och de var väldigt populära och när jag tog fram dem hoppade Molly och Olivia upp och ner av glädje, haha! Nu är jag så trött att jag ser i kors. Imorgon har vi seminarium om utvärdering på verksamhetsnivå. Just nu längtar jag bara till praktiken! Jag ska ha en 1a, en 2a och en 3a. I årskurs 1 kommer jag att ha ett grammatik- och språkriktighetsmoment, i 2an ska jag ha ett litteraturhistoriamoment om antikens litteratur och trean ska jag ha i retorik och muntlig debatt, here we go! Nu ska jag läsa lite innan jag somnar.

Skriv en kommentar