Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

I keep the summer in a frame.

2009-09-11 11:46:50 i Allmänt


Sommaren startade i slutet av maj med första besöket i Västervik för det här året. Förgätmigejblommorna hade kämpat sig upp.



Sommarens första fräknar började uppenbara sig på mitt osminkade och vårbleka ansikte.


Första mjukglassen förtärdes i fint sällskap, nämligen med Alexandra!




Vi åkte till Göteborg och hälsade på Anders och hookade även upp med Martin som nu pluggar på Chalmers.

Bror i utsiktstornet på Liseberg.


Jag trivdes bra i Botaniska trädgården.


Och på Klädesholmarna också.


De allra första jordgubbarna åt jag tillsammans med Jessica


när vi var här och jag brände sönder hela min kropp. Aj.


Jag och Göran staplade ved och byggde en mur av hönsnät.


Jag, Jessica, Mattias och Patrik kikade på fotboll en fin men småkylig försommarkväll.


Fika på stan med Jessica, Ida och Siri i bebismagen!


En av sommarens alla fina dukningar.


Galenskap med Patriks underbara släkt och familj.





Min och Ludvigs parodi på "The hills have eyes". Lägg märke till vårt eminenta skådespel..


Anders poserade i vår reklamgrej: Snacka om att vara utbränd..


Morgonmys med Timman.


Jag och Idde solar och skrattar. En fin dag.


Och så kom äntligen sommarens största väntan: Siri. Little miss Blue eyes.


Att umgås med dessa två underbaringar och deras mamma är kul tycker tant Carolina.


Kristoffer fyllde 25 och fick ett album med bilder från bebisbror till 25åringbror av mig och Ludvig.


Jappen och Timman lekte hindar i en film.


Vi åt glass och jordgubbssylt.


Och myste med efterrätt på sjön.


Och fiskade såklart. En sommar utan fiske är ingen sommar.


Alias!


Nikki och Emily hälsade på i Dalasjö.


Och så blev det äntligen dags för semester efter 9 och en halv veckas heltidsjobb!


Vi myste på restauranger.


Och badade i turkost vatten.


Sommaren avslutades med en fantastisk kräftskiva!


Skriv en kommentar