Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Låtfrågor.

2009-09-30 09:08:20 i Allmänt

Hittade detta på någon blogg och snodde det rakt av. Låtfrågor är kul! Kopiera och svara ni också vettja!

FRÄMLING, VAD DÖLJER DU FÖR MIG?
Det du inte vågar fråga om.

VAR BLEV NI AV LJUVA DRÖMMAR?
Blev av? Ni har ju kommit tillbaka!

ÄR DU REDO?
Såklart jag är! Tvivla aldrig på mig!

NU ÄR VI HÄR! NU ÄR VI HÄR! NU ÄR VI HÄR! VAR ÄR VI?
På ett ställe där alla sitter, men ingen vet var. Där är ni.

VART TOG ALLA VILDA KVINNOR VÄGEN?
De vilda kvinnorna samlades i Rio där de dansade salsa med pojkar i hattar.

SE PÅ MIG NU VAD TYCKER DU?
Att det är dags för dig att göra nått helt annat.

VEM VAKTAR LEJONEN?
Survivorman såklart!

SKA VI GÅ HEM TILL MIG ELLER HEM TILL DIG?
Hem till dig. Mer spännande så. Bara du bjuder på varm choklad som vi inte hinner dricka upp!

VARFÖR ÄR KÄRLEKEN RÖD?
Därför att den både kan vara ilsken, smärtsam och varm.

VEM VET?
Den man aldrig frågar.

HAR DU VART' I STOCKHOLM?
Jajemen. Stockholm är fint.


Fast här är jag i Egypten och filosoferar på en bänk.


Kommentarer

Jag tycker den där bänken ser ganska hård och obekväm ut. Fast börjar man fundrera så kan man sitta vart tusan som helst.
Jag mår bra, kommer inte hem (har tenta på fredag och ska sova hela lördag och söndag) i Umeå rullar det.. bara plugg nu. Det suger lite, jag är less och det känns trögt. Menmen. Själv då?

Skriv en kommentar