Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Arbetskväll.

2009-09-22 08:18:21 i Allmänt

Igårkväll hade vi arbetskväll i byn. Uppgiften för kvällen var att dra upp bryggorna vid badplatsen samt sopa i omklädningsrummen.


Jag och mamma rodde över med båten.



Thimmie var också med.


Thimmie fick sällskap av lille Noah som ville klappa henne.


Somliga arbetade. (Jag räknar inte in mig själv eftersom jag mest pratade, skrattade och tog kort).


Alla barn tyckte att det var spännande när bryggorna drogs in.


Vi avrundade med fika vid elden.

Kommentarer

I know, han är underbar! Jag kan tänka mig att du lever livet nu hemma i Dalasjö, jag vill oxå ha en riktig höst hit å de bums! Puss!
Ja visst! Jag håller med. Men jag måste lyssna vidare, hann bara två låtar imorse, men det tåls att fundera på för Lasse om han inte tagit sig lite vatten över huvudet. Kanske borde han åkt tillbaka till Söndermarken.. vem vet!

Skriv en kommentar