Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Varning för extrem interhumor!

2009-10-05 13:26:56 i Allmänt

Jag hittade även några block när jag vattnade blommorna i helgen. Jag har liksom en avdelning i farmor och farfars hus dit mina skolgrejer högstadiet-gymnasiet har förpassats. Under hela den skoltiden skrev jag något som jag döpte till "dagens". Ett "dagens" är en kort text om vad som finns i huvudet just för stunden. Jag skrev alltid innan lektionen började för att kunna fokusera lättare. Det gör jag än idag och samlar man ihop alla mina "dagens" får man nog ihop till en roman. En osammanhängande sådan, men ändå.

Något jag också ägnade mig åt under högstadiet var att skriva med min ständiga kompanjon Emily.
Här kommer ett utdrag från ett skrivet samtal mellan oss någongång under högstadiet, Emily är författaren:


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Men vilka är KLK?




Det ska tilläggas att jag och Emily hade censurerade namn på en tredjedel av skolans elever.


Kommentarer

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!

Jag minns inte heller vilka KLK var, men jag ska fundera på det tills imorgon. Jaghar fortfarande inte förlåtit MR för att han kallade min rockard för VAGNJÄKEL! HAHAHAHAHA! JAG DÖR!
Förresten så klampade Emma fram till HP på hotellet i lördags och sa: LÄMNA TILLBAKA EMILYS SKO!

(Du vet, jag glömde den ju där under den där ödesdigra lucianatten i nian!)
Hahahaha, bbsen! Vilken nostalgi!
Också roligt att jag avslutade allt med att skriva PUNG!

Skriv en kommentar