Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

The cold swedish winter

2009-10-27 20:36:48 i Allmänt

Grupparbete hela dagen lång, spinning med Jessica, hennes syster Josefine och J:s kompis Hanna, middag hos Sabina och nu är jag hemma. Jag stör mig på saker som flödesscheman, dåliga glödlampor, att det är slut på bläck i vår skrivare samt uppgiftsbelastningen vi utsätts för. Som min klasskompis Jacob sa idag: Och så har man kommit tillbaka från fem veckors praktik och då prackar lärarutbildningen på en en hel drös med uppgifter!

Ja. Jag säger då det. Idag är en smått trist tisdag kan man väl säga. Jag ska sörja genom att plocka ur diskmaskinen och skriva frågeställningar till seminariet på torsdag. Bra sorgestund va?

Jens Lekman är i alla fall en herre som bättrar på dagens stämning en aning. Jag skulle vilja sjunga duett med honom, skulle vara kul! Han har ju en rätt säregen röst, en bra sådan dessutom.



Skriv en kommentar